Popular Posts

Friday 15 March 2019

Boeing 737Max Maneuvering Vharateristics Auymentation System

တေန႔ကအီသီယိုပီးယားေလယာဥ္ပ်က္က်ရာမွာ အဲလိုင္း CEO ကသတင္းသမားေတြကိုေျပာခဲ့တယ္ !

" ေလယာဥ္ take off လုပ္ၿပီး ပိုင္းေလာ့က technical difficulties ရွိလို႔ျပန္လွည့္မယ္ဆိုရာမွာေလေၾကာင္းထိမ္းကျပန္လွည့္ခြင့္ျပဳထားပီး" လို႔ဆိုခဲ့တယ္ .., 
အဲ့လိုသာဆိုရင္ တက္ပီး ၆ မိနစ္ေလာက္အျမင့္ေပ ၉၀၀၀ ေလာက္မွာျဖစ္တဲ့အခုျဖစ္စဥ္နဲ႔ တက္ၿပီးေပ ၅၀၀၀ ေက်ာ္မွာအင္ဒို lion air  ျဖစ္ခဲ့တဲ့ေက့စ္ကတူေနပါတယ္ .. 



ေလယာဥ္ဆိုတာက ေလထဲမွာပ်ံသန္းရတာဆိုေတာ့ ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္သူေတြကလဲအသစ္ေတြထုတ္တိုင္း Safety အတြက္ေကာ၊ Operations ပိုင္းေတြမွာလြယ္ကူေအာင္ နည္းပညာျမင့္တာေတြထည့္သြင္းၾကပါတယ္ ... 
Stall ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ေလယာဥ္ေခါင္းႀကီးအမ်ားႀကီးေထာင္ Speed ေတြက်လာရင္ျပဳတ္က်ျခင္းမ်ိဳးမျဖစ္ေအာင္ အဲ့လိုအခ်ိန္ဆိုေနာက္အၿမီးပဲ့ထိန္းကေနေခါင္းကိုျပန္ခ်ေပးတဲ့စနစ္မ်ိဳးေတြေပါ့ .., 

လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၃ ႏွစ္ ေက်ာ္ေလာက္ကကြ်န္ေတာ္တို႔အေမာင္းသင္ခဲ့တဲ့ေလယာဥ္ကစလို႔ အဲလိုင္းေတြမွာေမာင္းခဲ့ဘူးတဲ့ေလယာဥ္အမ်ိဳးအစားေတြမွာ အဲ့ဒီလိုစနစ္ေတြမပါပါဘူး .., 
ျဖစ္လာရင္ပိုင္းေလာ့ကပဲ recover လုပ္ရတယ္ .. 
ဒီဘက္ေနာက္ပိုင္းထုတ္တဲ့ေလယာဥ္ေတြမွာေတာ့ Stall နဲ႔ပါတ္သတ္တဲ့ Protections စနစ္ေတြထည့္လာၾကပါတယ္ .... 
Lion Air အက္စီးဒင့္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ျဖစ္စဥ္ကေတာ့ B737 Max မွာ တပ္ထားတဲ့ Stall protection စနစ္ျဖစ္တဲ့ MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) ေၾကာင့္ပါတဲ့ ... 
အခုအီသီယိုပီးယားေလယာဥ္လဲအဲ့လိုေၾကာင့္ပဲျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ .., 
Lion Air ျဖစ္ပီးတဲ့ေနာက္ဘာေၾကာင့္ဆိုတာအေျဖရွာေတြ႕တာနဲ႔ဘိုးရင္းကေန အဲလိုင္းေတြဆီကို ေနာက္တခါအဲ့လိုျဖစ္ရင္လုပ္ရမဲ့ Procedure လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကိုထုတ္ျပန္ေပးထားပါတယ္ ... 
အခုျဖစ္သြားတဲ့အီသီယိုပီးယားေလေၾကာင္းရဲ႕ CEO ကေတာ့သူ႔ဆီက B737 Max ေမာင္းတဲ့ပိုင္းေလာ့ေတြဟာအဲ့ဒီထုတ္ျပန္ခ်က္ကိုသိရွိၿပီး Procedure ကိုနားလည္သေဘာေပါက္ပီးသူေတြပါတဲ့ .... 
သို႔ေပမဲ့အဲဒီထုတ္ျပန္ထားတဲ့ procedures ကပဲလိုအပ္လို႔လား ? ဘာေၾကာင့္လဲေတာ့မသိ အင္ဒိုေလယာဥ္ၿပီး ေနာက္ထပ္လူ ၁၅၀ ေက်ာ္စလံုးေသဆံ့ုးရတဲ့အက္စီးဒင့္ျဖစ္ခဲ့ရတာပါပဲ ..

အဲ့ဒီလိုျဖစ္စဥ္ကို ေလယာဥ္တုမွာထည့္က်င့္ရမရေတာ့ ဘိုးရင္း မေမာင္းဘူးလို႔မသိပါ ... 
ဘိုးရင္းအေနနဲ႔ကေတာ့အခုဆိုသူတို႔အေမရိကန္မွာပါအဲ့ဒီေလယာဥ္ေတြမပ်ံသန္းပဲေျမျပင္မွာရပ္ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ B737 Max ေလယာဥ္ေတြေလာေလာဆယ္မပ်ံသန္းေတာ့ပါဘူး ..
အဲ့ဒီ MCAS စနစ္ကိုျပန္လည္ျပဳျပင္ဖို႔စဥ္းစားမလား? (သို႔) ေလယာဥ္တုေတြမွာအဲ့လိုမေတာ္တဆျဖစ္ရင္ဘယ္လိုလုပ္ရင္ေက်ာ္လႊားႏိုင္မလဲဆိုတာေသခ်ာေအာင္လုပ္မလား ? Design အင္ဂ်င္နီယာေတြ၊ Test Pilots ေတြေသခ်ာတဲ့အေကာင္းဆံုးအေျဖထုတ္လာႏိုင္မွပဲအဲ့ဒီေလယာဥ္ေတြေလထဲျပန္ေရာက္ပါလိမ့္မယ္ ..
တကယ္ေတာ့ေလယာဥ္ေတြမွာ Technical errors ေတြရွိတတ္ေပမဲ့ ဒီေလာက္ႀကီးမားတဲ့မွားယြင္းမႈ့ေတာ့မၾကားဘူးေသးပါဖူး .. 

ျဖစ္သြားတဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြကို စဥ္းစားမိတဲ့အခါ protections စနစ္ကေခါင္းထိုးခ်လိုက္ ပိုင္းေလာ့ကျပန္ဆြဲတင္လိုက္နဲ႔ စီးေဆာ့လိုျဖစ္ေနမွာပဲ .. 
ေနာက္ဆံုး Fight ရင္းနဲ႔ပဲေခါင္းစိုက္ဆင္းသြားမဲ့အေရးမွာ ပိုင္းေလာ့ေတြေကာ ပါလာတဲ့ခရီးသည္ေတြပါစိုးရိမ္ေၾကာင့္က်ေအာ္ဟစ္ရင္းနဲ႔ပဲထိုးက်သြားမယ့္အေျခအေနလားလို႔မသက္မသာေတြးမိတယ္ ...
ေလယာဥ္သားမ်ားနဲ႔ခရီးသည္မ်ား RIP 😥😥

အခုေခတ္ေလယာဥ္ေတြဟာေအာ္တိုေမးရွင္းေတြအမ်ားႀကီးသံုးလာၾကတယ္ .., 
ေနာက္ဆံုးထုတ္ အဲဘတ္စ္ A350 တို႔၊ ဘိုးရင္းဒရင္းလိုင္နာ B787 တို႔မွာဆိုရင္တစီးနဲ႔တစီးေလထဲမွာတိုက္ဖို႔ဆံုသြားရင္ေတာင္ပိုင္းေလာ့ကလုပ္စရာမလိုေတာ့ပဲ ေအာ္တိုမတ္တစ္အေပၚေအာက္တိမ္းေရွာင္ၾကမွာျဖစ္ပါတယ္ .., 
လက္ရွိကြ်န္ေတာ္တို႔ေမာင္းေနတဲ့ေလယာဥ္ေတြမွာေတာ့ပိုင္းေလာ့ကပဲ ဒိုင္ခြက္မွာေပၚတဲ့အတိုင္းလိုက္လုပ္ေပးရပါတယ္ ..,

ေအာ္တိုေမးရွင္းေတြတိုးတို႔ထည့္လာရင္းနဲ႔ေနာင္တေခတ္ရဲ႕ေလယာဥ္ေတြမွာ Flying Without Pilots အထိသြားဖို႔ရည္ရြယ္ေနၾကသလားမသိ ...
အေမရိကန္သမၼတ Donald Trump ကဘိုးရင္း Max ျပႆနာနဲ႔ပါတ္သတ္ၿပီးတြစ္တာမွာေရးထားတယ္ ., 
" ေလယာဥ္ေတြဟာပ်ံသန္းေမာင္းႏွင္ဖို႔ရႈပ္ေထြးလာၿပီ .. MIT ေတြကေနကြန္ျပဴတာသိပၸံပညာရွင္ေတြပဲလိုၿပီးပိုင္းေလာ့ေတြေနာက္ဆိုမလိုေတာ့ဘူးပံုစံမ်ိဳးေတြ႕ေနရတယ္ .., လူေတြဟာေဟာင္းေပမဲ့ပိုမိုလြယ္ကူ႐ိုးရွင္းေနတာေတာင္ မလိုအပ္ပဲေနာက္ထပ္ေျခလွမ္းေတြရွာေဖြေနၾကတယ္ ... 
စကၠန္႔ပိုင္းဆံုးျဖတ္ခ်က္ဟာလိုအပ္ပါတယ္ ., ရႈပ္ေထြးမူ႔ဆိုတာအႏၲရာယ္ကိုဖန္တီးျခင္းပဲ .. 
ပိုက္ဆံေတြအမ်ားႀကီးအကုန္ခံရေပမဲ့ရလာဘ္ကေတာ့နည္းပါတယ္ .. 
မင္းတို႔ေတာ့မသိဘူး ., ငါကေတာ့ငါ့ပိုင္းေလာ့အျဖစ္ အဲလ္ဘတ္အိုင္းစတိုင္းကိုမလိုခ်င္ဘူး ..
ေလယာဥ္ပ်ံကိုလြယ္ကူၿပီးလ်င္ျမန္စြာထိမ္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္တတ္တဲ့ ႀကီးက်ယ္တဲ့အေတြ႕အၾကံဳရွိေလသူရဲပိုင္းေလာ့မ်ားသာအလိုရွိတယ္" 
.........

ဒီလို IT ေခတ္ႀကိးရဲ႕products အေတာ္မ်ားမ်ားမွာကြန္ျပဴတာေတြကလူထက္သာလြန္စြာလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေပမဲ့ ျပန္လည္သတိထားရမွာကကြန္ျပဴတာဆိုတာလူကလုပ္တာပါ ..
လူမွာ errors ရွိတတ္သလို ကြန္ျပဴတာေတြမွာလဲ errors ရွိတတ္တာေတြ႕ဖူးမွာပါ .. 
လူမပါပဲစက္ေတြေမာင္းတဲ့ေလယာဥ္ေပၚလိုက္ရဲၾကတဲ့တေန႔ကြ်န္ေတာ္တို႔ပိုင္းေလာ့ေတြအလုပ္ျပဳတ္တဲ့ေန႔ေပါ့ 😔
ဒါေပမဲ့ တခါတေလေတာ့လဲ ေဒၚနယ္ထရန္႔ေျပာသလိုေလာကႀကီးမွာ႐ိုးရွင္းျခင္းကပိုေကာင္းတယ္လို႔ဆိုေတာ့ေလယာဥ္ပ်ံေလထဲမွာေမာင္းႏွင္ဖို႔ကြ်န္ေတာ္တို႔လိုေလသူရဲပိုင္းေလာ့ေတြဟာ မရွိလို႔မျဖစ္ေသးဘူးဆိုတာေသခ်ာေနပါတယ္ ... 😊

ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ပါေစ 
ပိုင္းေလာ့ႀကီး ထြန္းထြန္းဝင္း ၁၄.၃.၂၀၁၉

No comments:

Post a Comment