Popular Posts

Thursday, 11 April 2013

ေမြးဖြားစရိတ္လိုအပ္ေနသည့္ ကိုယ္ဝန္သည္ဘဝသို့ေရာက္ေနရေသာ CAR SHOW ROOM တို့၏ ဘဝနွင့္ကားဝယ္ေရာင္းေလာက

ပြင့္လင္းျမင္သာေသာ အစိုးရ၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရ စီစနစ္ကိုေဖာ္ေဆာင္ရာတြင္ တိုင္းရင္း သားစီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏အခန္းက႑မွာ လြန္စြာအေရးပါေသာအေျခအေနသို့ ေရာက္ရိွေနျပီ ျဖစ္သည္။
ယခုအခါနိုင္ငံေတာ္သမၼတက မလိုလားအပ္ေသာကုန္သြယ္ေရးအ တားအဆီးမ်ားျဖစ္သည့္ Transaction Costမ်ားကိုေျဖေလွ်ာ့ေပးသည့္အေနျဖင့္၊ကုန္ပစၥည္းမ်ားတင္သြင္းရာ တြင္ျဖစ္ေစ၊ တင္ပို့ရာတြင္ျဖစ္ေစ လြယ္ကူလ်န္ျမန္စြာျဖင့္ တင္သြင္း/တင္ပို့ နိုင္ရန္ ရည္ရြယ္၍ သြင္းကုန္လိုင္စင္ ေလွ်ာက္ထားရယူရာတြင္ သြင္းကုန္ ၁၆၆မိ်ဳး၊ ပို့ကုန္၁၅၂မိ်ဳးတို့အတြက္ လိုင္စင္ေလွ်ာက္ထားရန္မလိုအပ္ဘဲ နိုင္ငံတကာစံခိ်န္စံညႊန္း နွင့္အညီထင္သာ ျမင္သာျပုျပင္ေျပာင္းလဲေပးခဲ့ေျကာင္း နွင့္၊ တိုင္းရင္းသားကုန္သည္မ်ား ခံစား ေနရေသာ ကုန္သြယ္ေရးအတားအဆီး မ်ားကို ရင္ၾကားေစ့ေပးခဲ့ျပီျဖစ္သည္။
အဆိုပါလိုင္စင္မလိုအပ္ေသာစနစ္ကို မတ္လ၁ရက္ေန့မွ စတင္က်င့္သံုးေနျပီးျဖစ္ေျကာင္းနွင့္ ၃၁၈ခုမို်းေသာပို့ကုန္/သြင္းကုန္အသစ္မ်ားကိုသြင္းကုန္လိုင္စင္မဲ့ခြင့္ျပုေပးသည့္အတြက္ လူသံုးကုန္ပစၥည္းမ်ား၏ ေဈးနႈန္းမ်ားမွာ ထိုက္သင့္သေလာက္ က်ဆင္းလာမည္ျဖစ္သည္။
ထို့အတူယခင္ကေမာ္ေတာ္ ကားတင္သြင္းရာတြင္ ကားအေဟာင္း အရည္ျကိုနံပါတ္ပါမစ္တစ္ေစာင္္လွ်င္ သိန္း ၉ဝခန့္ေဈးေပါက္ခဲ့သျဖင့္   Mark Grand ေရႊငါးတစ္စီးလွ်င္ ေမာ္ ေတာ္ကားဝယ္ေဈးနွင့္ အခြန္တန္ဖိုးတို့ေပါင္းျပီး၊ သိန္း၂ဝဝခန့္နွင့္ေရာင္းခ်ခဲ့ ျကပါသည္။ ယခုစနစ္အရသြင္းကုန္ လိုင္စင္နွင့္ပါမစ္မလိုအပ္ျခင္းေျကာင့္၊ Mark Grand ေရႊငါးတစ္စီးကို သိန္း၁ဝဝခန့္ျဖင့္ဝယ္ယူရရိွနိုင္မည္ျဖစ္ သည္။
ထိုကဲ့သို့ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ျပည္သူမ်ား ေဈးသက္သာစြာေမာ္ေတာ္ကား စီးနင္း နိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ထို့ျပင္ Compay မ်ားနွင့္ ကားဝယ္ေရာင္းမ်ား တင္သြင္းခဲ့ေသာ ကားေဈးကြက္အေျခ အေနေျကာင့္ ဗိုက္အရမ္းနာသျဖင့္ က ေလးေမြးခ်င္ေသာကိုယ္ဝန္သည္ဘဝကဲ့ သို့ျဖစ္ေနျပီး မေမြးလို့လည္းမရ၊ ေမြးျပန္ ေတာ့လည္းစရိတ္ကကုန္ဦးမည္ျဖစ္သည္။ ထို့အတူမွာယူထားေသာကားမ်ား ဆိပ္ကမ္းသို့ေရာက္လာ သျဖင့္ အေကာက္ ခြန္ ိကအပနွင့္ကညနခြန္၊ ကားထုတ္ စရိတ္မ်ားကိုလည္းေပးေဆာင္ရဦးမည္ ျဖစ္သည္။ ထို့ျပင္ဥပေဒအသစ္ေျကာင့္ ကားေဈးလည္းက်ဆင္းဦးမည့္အေရးကို ေတြးပူေနရျခင္းေျကာင့္ ေမြးကာနီး ကိုယ္ဝန္သည္ဘဝသို့ေရာက္ရိွေနပါ ေတာ့သည္။
Japan နိုင္ငံမွ ကားမို်းစံု ျဖစ္သည့္ High Class ကားမ်ားတင္ သြင္းေရာင္းခ်ေသာ Auto Car Show Room တစ္ခုမွ ကားအေရာင္းအဝယ္ေတြအေပၚယံုျကည္မႈခိုင္ျမဲေစရန္၊ ေမာ္ေတာ္ကား၊ Service ဝန္ ေဆာင္မႈျဖင့္လည္းဝယ္သူမ်ား စိတ္ေက်နပ္မႈရရိွေအာင္ေဖာ္ေဆာင္လုပ္ကိုင္ ျခင္းျဖင့္ ကားေရာင္းဝယ္ေရး ေလာက သို့ ဝင္ေရာက္လာသည္ကိုလည္းေတြ့ ျမင္ေနရပါသည္။
ယခုေခတ္ကား  ံွဥႊ် ြ်ဥဥျ   အခိ်ဳ႕၏ကားေရာင္းခ်ေနေသာပံုစံမွာ “လာပါ၊ ဝင္ပါ၊  အေအးေသာက္ပါ၊ကားၾကည့္ပါ၊အေၾကြးနွင့္ပါေရာင္းေပးမွာ၊ကားServiceလဲလုပ္ေပးဦးမွာ” စသည္ျဖင့္မက္လံုးေပးေရာင္းခ် ေနေသာပံုစံသို့ ေရာက္ရိွေနျပီးျဖစ္ သည္။
ယခုအခါ ကားေဈးကြက္ သည္ သီရိမဂၤလာေဈးေဟာင္းေနရာသို့ ေျပာင္းေရႊ့ဖြင့္လွစ္ထားရာ အခို့်ေသာ ကားဝယ္ေရာင္းမ်ားမွာ စီမံမႈကိုလက္ခံျပီး ကားမ်ားေရႊေျပာင္းေနရာယူ၍ ေရာင္းဝယ္လုပ္ကိုင္ ၾကေသာ္လည္း ယခင္ဟံသာဝတီပဲြစားတန္းတြင္ မွတ္သား ထားၾကေသာ ဘယ္နားမွာ ေရႊငါး၊ ဘယ္နားမွာ Honda ၊ ဘယ္နားမွာ luger ၊ ဘယ္နားမွာ Probox,AD Van (ကြ်န္းေတာလမ္းနား)စသည္ ျဖင့္သူ့ေဈးကြက္နွင့္သူ အလုပ္ျဖစ္ခဲ့ ၾကရာ ၃ရက္အတြင္းေငြ ၁ဝသိန္းျမတ္ ခဲ့သည္။ ဌာနဆိုင္ရာ၏ ဥပေဒကိုလိုက္နာသူမ်ားမွာ ေဖေဖာ္ဝါရီလ၁၈ရက္ ေန့ကတည္းကပင္ ေျပာင္းေရႊ့ေနရာ ယူေရာင္းဝယ္ ၾကေသာ္လည္း ယခု မတ္လ၃ရက္ေန့မွ ၁၄ရက္ျကာသည္ အထိ၊ ပဲြစားတန္းသစ္သို့ ဝယ္သူမ ေရာက္ရိွ၊ ဒီၾကားထဲဆနၵဝိုင္းျပျကေတာ့ ဝယ္သူေတြတန့္သြားျကေျကာင္း ကားဝယ္ေရာင္း ဦးေဇာ္ရဲျမင့္ကဆိုသည္။
ယခုသဲ့သဲ့ျကားရေသာ ကား ပဲြစားတန္းနွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေနာက္သတင္းတစ္ခုမွာ ျပည္လမ္းနွင့္ ဗိုလ္ခု်ပ္လမ္းေထာင့္ မင္းရဲေက်ာ္စြာ လမ္းနွင့္ဗိုလ္ခု်ပ္လမ္းျကား ယခင္ရန္ ကုန္ဗဟိုေထာင္ေနရာ၌ ကုန္ကားမ်ား ရပ္နားရန္ေနရာရွင္းလင္းထားျပီး ယခု ကားေလးမ်ားရပ္နားရန္ေနရာေပးသ ျဖင့္ ၂လက္မခန့္ ထူေသာဖုန္ကို Bulldozer ထိုးတုန္း၊ အရိပ္အာဝသာရိွ၊ သီရိမဂၤလာေဈးေနရာမရသူမ်ားက သြားေရာက္ရန္စီစဥ္ေနၾကေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ကားလာဝယ္သူအမ်ားpk မွာလည္းေဈးကြက္သာယာမွေရာင္းဝယ္ ၍ရသျဖင့္ဒို့အေရးလုပ္ေနျပီး ကား ေဈးကြက္ ကစဥ့္ကလ်ားျဖစ္ျပီး ပ်က္ေန သျဖင့္၊ ယခုေလာေလာဆယ္အေျခအ ေန၌ ံွဥႊ် ြ်ဥဥျမ်ားမွာအ ေရာင္းအဝယ္ပိုျဖစ္ေနျကေျကာင္း စံု စမ္း သိရိွရသည္။
ဗဟုသုတအျဖစ္လာေရာက္ ၾကည့္ရႈေဈးေမး၊ ေပးေဈးမထြက္၊ ျပန္ သြား၊အေရာင္းအဝယ္မျဖစ္ပံုစံမို်းကို ပဲြစားတန္းအသစ္၌ျကံုေတြ့ခံစားေနရ ေျကာင္းေတြ့ရသည္။
ကားဝယ္ေရာင္းတစ္ဦး က Honda Fit ေလး၂စီးလုပ္တာ October ကသြင္းတာ Jan ေရာင္းတာ ၁၅ သိန္းရံႈးတယ္။ Honda Fit October ၁၅ဝ ဝယ္ေရာင္း ၁၄ဝေရာင္းခိ်န္မွာ ီနခာဘနမ ဃၤႈ ေဈးသတင္းေျကာင့္ ၁၂ဝသိန္းေပါက္ တယ္။ သြင္းသူေတြက နိုဝင္ဘာ၊ ဒီဇင္ဘာမွာ အရင္းရရင္ျပီး ေရာဝယ္ေရာင္းျကလို့ခပ္ပါးပါးအျမတ္ နဲ့ေရာင္းျကလို့ကားေဈးအက်ဆံုးျဖစ္ခဲ့တယ္။ အခုမတ္လေရာက္ေတာ့ကား ေဈးတစ္စီးကို ၁ဝသိန္းေလာက္ထပ္ တက္တယ္။ အရင္ Honda Fit ၁၄ဝ ူ ဂရိတ္ကိုေရာက္တယ္။ မွန္အမည္း ၁၃၅သိန္းေရာက္တယ္။ အရင္ေဈးကို ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မေရာက္ဘူးလို့ဆို တယ္။ ကားလုပ္တာရံႈးျပီးရင္ ရံႈးရင္၊ ရံႈးေျြကးကိုမဆပ္နိုင္ဘူး”ဟုဆိုသည္။
ေရႊငါး ၂ဝဝ၃မီးခြက္ေျပာင္း ကို ၂၁၈သိန္းေက်ာ္ေလာက္ျဖစ္တယ္။ Pearl White ၂.ဝ Original အျပည့္ TV,Back Camera,  စတီယာရင္ကြ်န္း ခြက္၊ ဂီယာဘု သီးကြ်န္းခြက္၊ တံခါးအ ဆင္းအတက္ ေျခေက်ာ္မွာ Mark ႈႈ ဆိုတဲ့ စာတန္းပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ေဈး ကြက္က ေတာ္ေတာ္ရယ္ရတယ္။
Crown Auriga  လ၈ ၄.ဝ ၉ဂအနက္ေရာင္ကိုသိန္း၁၃ဝကို ဝယ္သူမရိွဘူး၊ ၄င္းက ၁.၃ ေဈးရဲ့ေအာက္ ကိုေရာက္ေနတယ္။ ေရႊငါးမွာ ၂.ဝ ရယ္ ၂.၅ ရယ္ရိွတာ ၂.၅ ကိုဝယ္သူမရိွဘူး။
အင္ဂ်င္ပါဝါ၂.၅ကို ၁၆ဝသိန္းနဲ့ ေရာင္း လိုက္ရတယ္။  jesta ေဈးဘဲ။ Crown Majesta စီးျပီးအထင္မႀကီးနဲ့။
Crown Majesta မွာ ၄.ဝ ကိုဝယ္ သူမရိွဆီစားလို့ ၃.ဝအသစ္ဆိုရင္ အလြန္ခို်ရင္ ၁၈ဝ၊ ၂ဝဝ ေရႊငါးေဈးကို မေက်ာ္ပါ။ေရႊငါးသည္အေရာင္းအဝယ္ ေလာကမွာ ေဈးအစြာဆံုးလူျကိုက္အ မ်ားဆံုးျဖစ္တယ္။
lugerl မွာလည္း ၂.၄အင္ဂ်င္အတူတူပဲ။ ၄ Wheel သိန္း ၄ဝေလာက္ေဈးေလ်ာ့ျပီး ေရာင္း ရတယ္။ ဂ်ပန္မွာဆိုရင္ ယန္း၅သိန္းဆို ရင္ ၂ Wheel ကဂ်ပန္ယန္း ၁ဝသိန္း ျဖစ္ေနတယ္။ အရင္ကျမန္မာေငြနွင့္ ဂ်ပန္ယန္းလဲလွယ္ရာမွာ ၁၁ဆကြာ တယ္၊ အခုျမန္မာေငြမာလာလို့ ၉.၅ ဆပဲေပးရေတာ့တယ္။ ယခင္ကားတင္ သြင္းစဥ္ ၆ဂ/၇ဂေဈး တန္းတံုးက ေရႊ ငါး ၂.၅ က ၃၈ဝ သိန္း၊ ၂.ဝ ေရႊငါးက ၃၂ဝသိန္း၊ ၂.၅ ြ ဂီယာ က ငါးခ်က္ ၄၂ဝသိန္း”ေဈးေပါက္တယ္ဟု ဆို သည္။
ထို့ျပင္ ကားဝယ္ေရာင္း တစ္ဦးကလည္း အခုမတ္လမွာ ၇ဂ ၂.၅ြ ကို ၁၅ဝသိန္းနဲ့ရေတာ့ ကားစီး တာ၂၇ဝသိန္းရံႈးတယ္။ စားျပီးေသာက္ ျပီး စရိတ္ျငိမ္း ေရ၊ မီးအျပည့္အစံု ကို်းခဲ့တယ္”ဟုဆိုသည္။ ကားေဈးကြက္ အတြင္း
၁။ ၇င/၂ဝဝ၈ Honda Fit မွန္ျဖူ အျဖူေရာင္- ၁၃ဝ ေရာင္းခ်င္။
၂။၇င/၂ဝဝ၂ lugerl 4WD အျဖူေရာင္- ၂၅ဝသိန္းေရာင္း ခ်င္။
၃။ ၇င/၂ဝဝ၇ Nissan Wing Road (AD Van ထက္ျမင့္တယ္) အျဖူေရာင္ ၁၅ဝ သိန္း၊အနက္ေရာင္ ၁၆ဝ သိန္း။
၄။ Suzuki Swift Grade ၅ဗ Kilo ၁၈ဝဝဝ ဓာတ္တိုင္ေရာင္ ၁၂၅ သိန္း။
၅။ ၂ဝဝ၇ jeta ၁.၃ – Power ၄ခ်ပ္-၁၄ဝ-၁၄၅ သိန္း။ ၁.ဝ-၁၃ဝသိန္း ေရာင္းခ်င္ဟု သိရသည္။

ထို့ျပင္ဖားျပုတ္ေတြမခုန္ နိုင္ေတာ့ပါ၊ Mitsubishi ျဖစ္၍ နုသည္၊ ဒီဇယ္ဆိုပိုဆိုး၊ နယ္တြင္မသန့္ ေသာဆီထည့္သျဖင့္ Direct Injection ပန့္ပ်က္ျပင္က သိန္းသံုးဆယ္၊ ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ပစၥည္းရွားမျပင္တတ္ ၍ျဖစ္သည္မဟုတ္။ ေခါင္း ၆ေခါင္း spary ေခါင္းလဲလိုက္၍ Pressure Pump ပါပ်က္လာလည္း သိန္း၃၀ေလာက္ကုန္ေပေရာ့၊ သိန္း၆ဝျပင္ဆင္စရိတ္ ဆိုေတာ့ ဖားျပုတ္လွလည္း မခံနိုင္ေတာ့ ပါ။ ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ပ်က္ရင္လဲ သိန္း ၅ဝ၊ ၆ဝပဲ။ ဒါေၾကာင့္ဖားျပဳတ္မႀကိဳက္ ေတာ့ပါ။ ဒီဓာတ္ဆီဖားျပဳတ္ကို ၁၆ဝသိန္းနွင့္ေရာင္းသည္။ Diesel လည္းမႀကိဳက္ေတာ့ပါ။
 Pajero ၁၉၉၃,၁၉၉၄,၁၉၉၅,၁၉၉၆ မ်ားက Electronic Pump ျဖစ္၍၄င္းေမာ္ဒယ္မ်ား သာအသံုးမ်ားသည္။ ယခုအင္ဂ်င္လည္းမကိုင္ေတာ့၊ အလံုး လိုက္လဲျကသည္။၊ စရိတ္မွာအတူတူပင္ ျဖစ္၍ ကားပစၥည္းအသစ္လဲစနစ္ျဖစ္ျပီး ွကဘ်အငအကအငသညအစား ထိုးစနစ္သာ က်င့္သံုးေနျကသည္။
 
Ref:myanmarnewsweek

No comments:

Post a Comment